Bewegend leren is één van de belangrijkste speerpunten
om beelddenkers beter te laten leren.

 

Download de beweegbingo of maak direct een kennismakingsafspraak

Referenties

(Over de samenwerking met school)

Marije komt uit het onderwijs, zij is jarenlang leerkracht geweest, wat ik een pre vind. Ze heeft namelijk weinig woorden om te weten waar behoefte aan is, welke interventies er nodig zijn. Marije snapt dat het soms een zoektocht is naar welke hulp er geboden moet worden om het gewenste resultaat bij het kind te zien, hierin is zij creatief en geduldig, niet bang om tussentijds aanpassingen te doen als dat nodig  mocht zijn. Zij denkt mee met de intern begeleider in belang van het kind en of de leerkracht/ school. Een mooi talent!

Marije heeft veel kennis over beelddenken, werkgeheugen, executieve functies of mindset/talenten.
Ik hecht veel waarde aan goede en transparante  samenwerking en ik merk dat Marije daar heel sterk in is. Marije geeft informatie over het behandeltraject, aan de ouders en of de leerkracht/ intern begeleider dmv een verslag, deelt linkjes waar meer informatie te halen is, is actief op facebook, kortom zeer betrokken wat ik heel belangrijk vind.
Marije is gedreven in wat zij doet. Ik kan Marije als hulpverlener zeker aanbevelen!

Marie Claire Goossen, Intern begeleider

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Marije heeft een heldere communicatie en is echt praktisch met onze kinderen aan de slag. Ze heeft een heel logisch werkboek waarmee we thuis inmiddels ook werken om zaken beeldend uit te leggen. Onze beide kinderen werken heel graag met haar. Ze is geduldig, creatief en pakt de zaken goed aan.

Heeel erg veel dank Marije!

Suzanne

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Via een lezing over beelddenken zijn onze zoons bij Marije terecht gekomen. Na een zorgvuldige intake, volgde een plan op maat. Met veel plezier hebben mijn kinderen met Marije gewerkt. Haar jarenlange ervaring als juf is haar kracht. Ze weet wat er in een klas gebeurt, hoe methodes werken en leert de kinderen heldere strategieën om de leerstof eigen te maken. Daarbij kijkt ze goed naar wat het kind nodig heeft. Daarnaast daagt ze mijn zoons uit om thuis verder te oefenen, met extra materiaal, spelletjes (oa via de site) en beweegoefeningen. Om dit thuis te kunnen begeleiden zijn de verslagen van elke sessie en instructievideo’s handig. Mijn kinderen doen dit inmiddels zelf, maar voor jongere kinderen is dit fijn.

Moeder van M en S, groep 5 en 6

(Over de leerkrachtensessie – deze is nu online)

In mijn groep 5 zit een beelddenker. Ik had er nog weinig ervaring mee en wist niet goed hoe ik die leerling moest helpen.  Via een collega hoorde ik over Tureluurs Educatie. Op de site stond een duidelijk verhaal en dit sprak ouders en de school aan. Na een intakegesprek met ouders, is er een training op school geweest. Marije heeft hier heel prettig uitgelegd wat zij met beelddenkers doet en hoe wij hier in de klas mee aan de slag kunnen gaan. De leerling ging er iedere maandag met veel plezier naar toe. Na elke begeleiding kregen ouders en ik een uitgebreid verslag met zeer bruikbare tips! De leerling heeft veel sprongen gemaakt en kan het geleerde goed zelf toepassen in bepaalde situaties. Het was een fijne samenwerking.

Milou, leerkracht groep 5

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ met maatwerk)

Wij hebben een maatwerk pakket gekozen en zo 8 weken onze zoon met Marije op avontuur gestuurd. Het is heel fijn om te zien hoe snel ze hem en wat hij nodig heeft door had en hoe ze met allerlei trucjes hem kon helpen zijn eigen denken te begrijpen. Ook de nodige handgrepen voor thuis en op school werden aangeleverd en maakten onze zoon een stuk rustiger in zijn hoofd. In de toekomst gaan we dan ook zeker weer gebruik maken van andere cursussen.

Lisa

(Over de proeflessen ‘SLiM naar de brugklas’)

Marije heeft een drietal workshops in de klas gegeven. We zijn bezig geweest met plannen, hoe doe je dat en waarom eigenlijk? Vooral heel praktisch, waardoor de kinderen die het in eerste instantie onzin vonden, toch enthousiast werden en het nut ervan gingen inzien.
Daarnaast zijn ze bezig geweest met en wat vind je moeilijk en waar wil je aan gaan werken. Er ontstonden mooie en open gesprekken met kinderen die last hebben van faalangst en concentratieproblemen. Met elkaar is er gekeken naar wat heb je dan nodig? De week erop kwam Marije hier op terug en konden de kinderen vertellen wat ze hebben gedaan en of ze verder zijn gekomen.
Verder heeft ze verschillende manieren van leren aangeboden en met ze geoefend en daarbij aangesloten bij het huiswerk wat ze net hadden gekregen. Heel fijn en praktisch.
Marije bedankt!

Annet

Leuke interactieve workshop met veel praktische tips en handvatten die direct toepasbaar zijn in de begeleiding met kinderen.
ZZP-er Dembaya

Leuk, veel praktische tips en informatie. Heldere uitleg. Veel interactie, ook zelf oefenen met spelletjes. Tips & ideeën goed toe te passen in 1op1coaching op school.
Marjolein Smit – KeiKidsCoaching

De training was duidelijk en bevatte veel informatie. De echte spelletjes en activiteiten waren leuk en leerzaam door het zelf te ervaren van de benoemde vaardigheden.
Paula v.d. Kooij

Leuke training. Afwisselend met het ook zelf ervaren en doen. Praktisch waar je meteen mee aan de slag kan. Kortom zeker een aanrader.
Madelon

Theoretisch goed onderbouwd. Prettige presentatie. Helder verwoord. Iets meer op BO gericht, moet het zelf vertalen naar VO.
Annet van Studieus

Over de training Werkgeheugen

  • Dit vraagt naar meer!!
  • Goede interactie. Begrijpelijk gebracht! Leuk!
  • Duidelijk verhaal. Powerpoint prettig. ‘Formulier’ invullen kan korter. (note Marije: er was veel interactie met/tussen de deelnemers deze avond)
  • Een eye-opener en zeker een boost om ermee aan de gang te gaan. Dank je wel!
  • Leerzaam. Leuk om te zien en te horen 🙂
  • Helder verhaal. Herkenbaar.
  • Vernieuwend, je verhaal is duidelijk en helder. Je hebt mij enthousiast gemaakt!
  • Herkenbaar, duidelijk, fijne tips.
  • Interessant en herkenbaar! Dank
  • Informatieve kennismaking, verhelderend.
  • Duidelijke uitleg. Overzichtelijk, veel tips. Dank je wel!
  • Praktisch gericht en gemakkelijk toepasbaar in de praktijk.
  • Fijne combinatie van en balans tussen achtergrond/theorie en praktijk (jouw praktijk).
  • Interessant voor ouders. Minder voor kids denk ik. Inzicht in beelddenken algemeen en jouw werkwijze. Erg enthousiast en veel kennis, fijn! Dank je. (Note van Marije: deze workshop was voor ouders én kind, omdat er geen kinderen bij waren heb ik mijn presentatie aangepast.)
  • Interessante workshop: Mijn zoon herkende zichzelf en ik herkende hem. Mijn gevoel is bevestigd, doel bereikt. Praktische tips.
  • Ik vond het heel interessant. Dank je wel.
  • Mooi verhaal, veel tips en mogelijkheden die je aangeeft. Bedankt.
  • Leuk verteld, fijn om meer uitleg te krijgen. Gaan eens overleggen over die cursus. Klinkt goed!
  • Duidelijke workshop, herkenning, goede tips.
  • Heel leerzaam.
  • Leuke en leerzame workshop. Wij zijn zoekende naar de juiste ondersteuning en door dit te volgen komen we een eind en vallen puzzelstukjes in elkaar.

Over de workshop Beelddenken

  • Leuk! Zouden scholen meer aandacht aan moeten besteden. Aangezet tot denken.
  • Ik vond het leuk. (kind)
  • Duidelijk en goede uitleg. Mooie taakjes.
  • Interessant! We spreken elkaar nog. Ik hoor graag meer!
  • Interessant! Goed uitgelegd met voorbeelden. Bedankt.
  • De workshop werkgeheugen heeft me veel herkenning gegeven en het besef van het belang van het trainen van het werkgeheugen.
  • Leuke doe-opdracht. Nieuwe inzichten. Leuke voorbeelden.
  • Duidelijke uitleg hoe je een kind kunt helpen bij ’t verbeteren van ’t werkgeheugen.
  • Interessant verhaal. Enthousiast verteld.
  • Te kort 🙂 (kind)
  • Te snel voorbij, leuk en inspirerend.
  • Ik vond deze workshop wel leuk, maar ik wou wel iets meer doen (kind)
  • Veel goede informatie, verhelderend, duidelijk. Goed!
  • 1. Leerzaam, 2. Leuk, 3. herkenbaar (kind)
  • Herkenbaar. Mooi werk, zo help je kinderen echt.
  • Erg leuk & op een spontane manier gebracht. Zelfs de kids hielden de aandacht erbij! Dank
  • Leuk (kind)
  • Leuk en handig.
  • Leerzaam, leuk, bevestigend, prima!

Over de workshop Werkgeheugen

  • Dank je wel Marije voor het webinar over executieve functies. Ik ben leerkracht basisonderwijs en geef les in groep 7 en 8. Hier lopen kinderen vaak vast in de Denk of Doe functies. Je legt duidelijk de soorten uit en licht ze toe met een voorbeeld of oefening om te kunnen doen in de eigen groep. Ik ken de kaarten waarvan je de metaforen gebruikt ook, ik gebruik ze in mijn groep. Toch kan je altijd wel een opfrismoment gebruiken en ga ze nog vaker inplannen.
  • Interessant om te horen! Mooie praktische en herkenbare voorbeelden.
  • Ik kon er live helaas niet bij zijn ivm het naar bed brengen van mijn dochters, maar ik vond het duidelijk uitgelegd. Fijn om de verschillende executieve functies weer even in beeld te hebben. Dank je wel!

Over de webinar Executieve Functies

  • Leuke metafoor met de boot, is goed bruikbaar.
  • Leuk en heel duidelijk! Dank je wel. Kind vond spelletjes doen erg leuk.

Over de spelletjesworkshop (voor ouders én kinderen, met uitleg over de executieve functies)

Van ouders:

  • Duidelijk verteld, leerzaam, goeie tips.
  • Wij hebben ook op zijn school voorlichting gehad over het leren leren en plannen. Ik vind het belangrijk dat te herhalen en dat een ander dit vertelt. Dat het besef van leren en plannen goed binnenkomt en binnendringt. Dank hiervoor.
  • Leerzaam, praktisch, vooral opdelen in stukjes en niet eenmalig!
  • Heldere info. Concreet. Fijn om te merken dat ik al op het juiste spoor zat.

Van kinderen:

  • Ik vond het een goeie workshop, omdat ik bijvoorbeeld een avond voor een toets leer, maar dan ben ik anders de helft al vergeten. – Meisje uit groep 6
  • Ik vond het best wel leuk en interessant. – Jongen uit de brugklas
  • Het was heel erg informatief. Ik weet nu wat beter hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Bedankt! – Meisje uit groep 8

Over de workshop ‘Leren Leren & Plannen’ (voor ouders én kinderen)