Bewegend leren is één van de belangrijkste speerpunten
om beelddenkers beter te laten leren.

 

Download de beweegbingo of maak direct een kennismakingsafspraak

Referenties

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Het is zo leuk om hem zo’n plezier te zien hebben in nieuwe dingen leren. Dat is een tijd geleden.
Fynn zelf is ook heel enthousiast. We zijn er echt enorm blij mee.

Regina Kooij

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Onze zoon van 9, eind groep 5, heeft met heel veel plezier de online sessies met Marije gevolgd. En het was bijzonder en inspirerend om te zien dat er ineens een wereld voor hem openging. Veel dingen, die hij eerst moeilijk vond en waar hij het liefst met een boog omheen liep, werden ineens veel duidelijker voor hem. Klokkijken, analoog en digitaal, leek wel abracadabra voor hem, maar door de sessies met Marije is hij de logica gaan zien.
Ook de tafels hebben we voorheen eindeloos geoefend, maar het leek alsof de tafels nooit in zijn lange termijn geheugen kwamen. Steeds na een toets zakten ze weer weg. Marije leerde hem nieuwe manieren van oefenen, vooral ook veel bewegen erbij en dat hielp.
En misschien nog wel het fijnste voor hem, hij leerde in de sessies wat een beelddenker eigenlijk is en kreeg daardoor meer zelfvertrouwen op school. Marije besteedt in haar sessies veel aandacht aan de talenten van kinderen en aan het uitleggen van hoe leren eigenlijk werkt.

Annemiek

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Wat doe je….Corona, thuisonderwijs en je kind loopt vast. Strategieën voor lezen en rekenen, hij kan er niets mee. Ze zeggen hem echt niets. Met grote frustraties als gevolg. Groep 7, belangrijk jaar dus we hebben het gevoel echt iets te moeten. Toen we al googlend Marijes website tegenkwamen was het een ‘feest’ der herkenning. Beelddenker. De omschrijving herkenden we volledig. Marije gaf in ons oriënterende telefoongesprek aan dat ze best met onze zoon kon starten, maar dan online. Ja dat was wel spannend. Gaat dat werken? Gaat onze zoon dat willen? Eerst maar een kennismaking. En de test afnemen. En echt vanaf minuut 1 wist ik dat het zou werken. Want er is toch echt contact. Marije is soms zelf te zien, soms toont ze haar beeldscherm en als onze zoon moet bewegen om een oefening te doen, draait hij z’n IPad met het grootse gemak, pakt een bal en doet mee. En hij is zo gewend om digitaal te werken op school dat het voor hem een ‘soort van gewoon is’ om het online te doen. En bijkomend voordeel, je bent met een uurtje thuis klaar, geen reis- en wachttijden. Dus mocht je met Marije aan de slag willen, laat het feit dat het online is je er vooral niet van weerhouden.

Patricia van Stiphout

(Over de individuele training Basis Beelddenken – vergelijkbaar met het online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Hele fijne individuele training. Ik was op zoek naar concrete voorbeelden en oefeningen naast de theorie. Marije heeft dit heel duidelijk allemaal in haar training verwerkt. Ik kan er nu in de praktijk mee aan de slag. Ga zo door!

Judith – kindercoach bij JuCoach

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Met de hulp van Marije heeft onze dochter, beelddenker in groep 5, enorme stappen gemaakt. Ineens viel het kwartje: keersommen maken ging veel sneller, en deelsommen waren ineens “appeltje eitje mam”.
‘Simpelweg’ door haar hoofd op te ruimen, muren in haar hoofd te laten ‘beschrijven’ en de combinatie van bewegen en leren eigen te maken kan zij het beelddenken in haar kracht gebruiken (en woorden eenvoudig achterstevoren spellen ;)).
Van een 4,5 in een half jaar tijd naar een 7 en een 8 voor spelling en rekenen, top!
Marije laat inzien hoe anders haar hersenen werken, en wat de valkuilen van de traditionele uitleg in de klas zijn, bij bv begrijpend lezen. Ook wij kunnen haar nu beter begeleiden.
Komend jaar in groep 6 gaan wij samen weer kijken hoe we haar kunnen helpen lesstof op de voor haar werkende wijze tot zich te nemen.

Kim

(Over de samenwerking met school)

Marije komt uit het onderwijs, zij is jarenlang leerkracht geweest, wat ik een pre vind. Ze heeft namelijk weinig woorden om te weten waar behoefte aan is, welke interventies er nodig zijn. Marije snapt dat het soms een zoektocht is naar welke hulp er geboden moet worden om het gewenste resultaat bij het kind te zien, hierin is zij creatief en geduldig, niet bang om tussentijds aanpassingen te doen als dat nodig  mocht zijn. Zij denkt mee met de intern begeleider in belang van het kind en of de leerkracht/ school. Een mooi talent!

Marije heeft veel kennis over beelddenken, werkgeheugen, executieve functies of mindset/talenten.
Ik hecht veel waarde aan goede en transparante  samenwerking en ik merk dat Marije daar heel sterk in is. Marije geeft informatie over het behandeltraject, aan de ouders en of de leerkracht/ intern begeleider dmv een verslag, deelt linkjes waar meer informatie te halen is, is actief op facebook, kortom zeer betrokken wat ik heel belangrijk vind.
Marije is gedreven in wat zij doet. Ik kan Marije als hulpverlener zeker aanbevelen!

Marie Claire Goossen, Intern begeleider

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Marije heeft een heldere communicatie en is echt praktisch met onze kinderen aan de slag. Ze heeft een heel logisch werkboek waarmee we thuis inmiddels ook werken om zaken beeldend uit te leggen. Onze beide kinderen werken heel graag met haar. Ze is geduldig, creatief en pakt de zaken goed aan.

Heeel erg veel dank Marije!

Suzanne

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Via een lezing over beelddenken zijn onze zoons bij Marije terecht gekomen. Na een zorgvuldige intake, volgde een plan op maat. Met veel plezier hebben mijn kinderen met Marije gewerkt. Haar jarenlange ervaring als juf is haar kracht. Ze weet wat er in een klas gebeurt, hoe methodes werken en leert de kinderen heldere strategieën om de leerstof eigen te maken. Daarbij kijkt ze goed naar wat het kind nodig heeft. Daarnaast daagt ze mijn zoons uit om thuis verder te oefenen, met extra materiaal, spelletjes (oa via de site) en beweegoefeningen. Om dit thuis te kunnen begeleiden zijn de verslagen van elke sessie en instructievideo’s handig. Mijn kinderen doen dit inmiddels zelf, maar voor jongere kinderen is dit fijn.

Moeder van M en S, groep 5 en 6

(Over de leerkrachtensessie – deze is nu online)

In mijn groep 5 zit een beelddenker. Ik had er nog weinig ervaring mee en wist niet goed hoe ik die leerling moest helpen.  Via een collega hoorde ik over Tureluurs Educatie. Op de site stond een duidelijk verhaal en dit sprak ouders en de school aan. Na een intakegesprek met ouders, is er een training op school geweest. Marije heeft hier heel prettig uitgelegd wat zij met beelddenkers doet en hoe wij hier in de klas mee aan de slag kunnen gaan. De leerling ging er iedere maandag met veel plezier naar toe. Na elke begeleiding kregen ouders en ik een uitgebreid verslag met zeer bruikbare tips! De leerling heeft veel sprongen gemaakt en kan het geleerde goed zelf toepassen in bepaalde situaties. Het was een fijne samenwerking.

Milou, leerkracht groep 5

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ met maatwerk)

Wij hebben een maatwerk pakket gekozen en zo 8 weken onze zoon met Marije op avontuur gestuurd. Het is heel fijn om te zien hoe snel ze hem en wat hij nodig heeft door had en hoe ze met allerlei trucjes hem kon helpen zijn eigen denken te begrijpen. Ook de nodige handgrepen voor thuis en op school werden aangeleverd en maakten onze zoon een stuk rustiger in zijn hoofd. In de toekomst gaan we dan ook zeker weer gebruik maken van andere cursussen.

Lisa

(Over de proeflessen ‘SLiM naar de brugklas’)

Marije heeft een drietal workshops in de klas gegeven. We zijn bezig geweest met plannen, hoe doe je dat en waarom eigenlijk? Vooral heel praktisch, waardoor de kinderen die het in eerste instantie onzin vonden, toch enthousiast werden en het nut ervan gingen inzien.
Daarnaast zijn ze bezig geweest met en wat vind je moeilijk en waar wil je aan gaan werken. Er ontstonden mooie en open gesprekken met kinderen die last hebben van faalangst en concentratieproblemen. Met elkaar is er gekeken naar wat heb je dan nodig? De week erop kwam Marije hier op terug en konden de kinderen vertellen wat ze hebben gedaan en of ze verder zijn gekomen.
Verder heeft ze verschillende manieren van leren aangeboden en met ze geoefend en daarbij aangesloten bij het huiswerk wat ze net hadden gekregen. Heel fijn en praktisch.
Marije bedankt!

Annet

Leuke interactieve workshop met veel praktische tips en handvatten die direct toepasbaar zijn in de begeleiding met kinderen.
ZZP-er Dembaya

Leuk, veel praktische tips en informatie. Heldere uitleg. Veel interactie, ook zelf oefenen met spelletjes. Tips & ideeën goed toe te passen in 1op1coaching op school.
Marjolein Smit – KeiKidsCoaching

De training was duidelijk en bevatte veel informatie. De echte spelletjes en activiteiten waren leuk en leerzaam door het zelf te ervaren van de benoemde vaardigheden.
Paula v.d. Kooij

Leuke training. Afwisselend met het ook zelf ervaren en doen. Praktisch waar je meteen mee aan de slag kan. Kortom zeker een aanrader.
Madelon

Theoretisch goed onderbouwd. Prettige presentatie. Helder verwoord. Iets meer op BO gericht, moet het zelf vertalen naar VO.
Annet van Studieus

Over de training Werkgeheugen