Bewegend leren is één van de belangrijkste speerpunten
om beelddenkers beter te laten leren.

 

Download de beweegbingo of maak direct een kennismakingsafspraak

Referenties

(Over de planagenda)

Het grijze vak om dingen die belangrijk zijn op te schrijven vind ik handig. Met de agenda kan ik makkelijk opschrijven en zien wat ik moet doen. Ik kan super duidelijk zien welke dag het is. De agenda heeft een mooie voorkant waarop ik heb getekend. Ik gebruik hem altijd. Groetjes Aniek (10 jaar groep 7)

Aniek

(Over de planagenda)

Een aantal weken geleden heb ik de plan agenda ontvangen. Ik had deze gevraagd voor onze dochter. Zij is 12 en ging starten in de brugklas. De eerste dagen was het mopperen, het was wel veel werk om hem in te vullen, en ik kan dat ook wel zonder, zei ze. Maar naar mate we het een x aantal weken in gebruik hebben gaat het steeds beter en is hij erg fijn om te gebruiken. groeten Marlous

Marlous (via google review)

(Over de training ‘Je brein als computer’)

Ik heb de cursus “je brein als computer” samen met mijn tiener gevolgd. Het is een cursus die goed is opgebouwd. Het ziet er allemaal keurig en aantrekkelijk uit. Ook is het fijn dat er een kindergedeelte is en een gedeelte van de informatie is voor de ouders/begeleider. Ik vond het een meerwaarde dat er ook informatie voor de ouders was. Je kind doorloopt de cursus maar zal pas gaandeweg dingen uit de cursus gaan herkennen en toepassen. Als ouder is het wel fijn als jij de momenten ook herkent en je kind er op kan attenderen. Op deze manier zal er zeker weten verandering optreden en kun je er dus voor zorgen dat je kind de cursus ook echt gaat toepassen. Ook heel fijn dat je altijd vragen kunt stellen aan Tureluurs. Je wordt altijd heel fijn geholpen.

Mieke Brocaar-Daemen (via google review)

(Over het online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Ik heb eerst een webinar van Marije gevolgd en hoewel ik dat wel heel interessant vond, twijfelde ik toch nog wat om de training (online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’) te volgen….
Ik ben zelf een beelddenker en onze dochter ook, dus het was voor mij alles behalve onbekend zeg maar.
Maar nog eens goed nagedacht en eigenlijk kun je van iedereen weer wat (bij-) leren!
Dus tóch opgegeven en geen moment spijt gehad!
Veel dingen herkende ik al wel, maar door Marije haar lessen en óók de gezamenlijke overleg-momenten met de anderen die de training ook volgden, krijg je toch weer een andere kijk erop en nieuwe ideeën.
Daarnaast is het erg fijn dat je altijd je vragen kunt stellen en al heel snel ook nog antwoord krijgt.
Online is totaal geen belemmering!
Ik raad deze training dan ook zeker aan!

Agnes Wiersma, kindercoach Bijzonder Presteren

(Over de training ‘Je brein als computer’)

Onze dochter moet veelal geholpen worden bij het huiswerk maken, huiswerkplannen. Ze is een echte beelddenken.  De hulpvraag is hoe kunnen we haar het beste helpen/begeleiden zodat het leren wat makkelijker voor haar wordt.

We hebben samen het programma ‘Je brein als computer’ elke week netjes gevolgd. We planden een vaste middag hiervoor in.

We hebben nog niet echt het idee dat het haar echt heeft geholpen. Lastig te zeggen. Heeft deels met haar eigen motivatie te maken.

Het programma ziet er erg mooi en volledig uit en van allerlei kanten wordt je brein aangestuurd. Super om te zien en te ervaren. Misschien net iets te kort of verkeerde timing voor onze dochter.

We zouden je zeker wel aanraden. Je neemt de tijd voor ouders en het kind. Bent rustig en hebt allerlei leuke ideetjes en probeert mee te denken.

Jolanda Wolterink, moeder van Jet uit groep 8

(Over de planagenda)

De planagenda is een hele fijne agenda om te leren plannen!
Overzichtelijk, duidelijke uitleg en handig dat er veel nuttige leerstrategieën in staan. Het geeft mijn zoon veel overzicht.

Petra Seluma (moeder van een zoon uit groep 8)

(Over de leerkrachtensessie – deze is nu online)

Fijn gesprek gehad als leerkracht met Marije. Ze is duidelijk en legt uit wat ze in haar momenten met de kinderen doet. Ze komt over als een toegankelijk, professioneel iemand.

Ik merk aan hem dat zijn zelfvertrouwen in ieder geval al met een grote stap vooruit gegaan is!

Leanne (via google review)

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Onze zoon heeft de cursus beelddenken gevolgd bij Marije, het was leerzaam en fijn om uit een praktisch werkboek te werken en ook heeft ze een website met duidelijke uitleg, ook voor ouders, zeer fijn. Marije heeft ook een sessie met mijn zoon zijn juffen gehad wat zeer fijn en gewaardeerd werd!

Na iedere sessie een duidelijk en uitgebreid verslag, ook erg fijn als je vragen hebt is Marije zeer snel met antwoorden binnen het uur hadden we vaak al antwoord. Ook telefonisch kun je haar bereiken en staat altijd klaar om je te helpen.

As je kind een beelddenker is, is deze cursus  zeker een aanrader!

Moeder van Bart

(Over het online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’) –  Febr. 2021

Veel van mijn cliënten zijn beelddenkers. Naast het coachen op executieve vaardigheden en het inzetten op acceptatie en commitment, wilde ik ze ook heel graag kunnen helpen bij het anders aanleren van cognitieve vaardigheden. Cognitieve vaardigheden die voor beelddenkers echt een andere aanpak vereisen dan die meestal op school wordt gebruikt.

Ik heb er bewust voor gekozen om bij Tureluurs Educatie een training te volgen. De kennis over en eisen van het huidige onderwijssysteem, het volledig uitgewerkte en direct inzetbare concept en het eigen tempo waarop je de training kunt doorlopen gaven bij mij de doorslag.

Ben inmiddels halfweg de training. Later deze week staat het coachingsgesprek gepland. Ik heb nog enkele vragen waarna ik graag al aan de slag wil gaan met mijn cliënten om het geleerde in de praktijk toe te gaan passen. Ik kan haast niet wachten!

Marjon Smits – specialist hoogbegaafdheid, Praktijk JongGeleerd, Asten

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Tijdens de 1e lockdown kwam ik er achter dat mijn zoon (toen groep 7) heel veel dingen niet begreep, zoals bijvoorbeeld breuken, maar ook taalonderdelen. Via een andere moeder werd ik geattendeerd op beelddenken. Fynn heeft een test gedaan en daar kwam inderdaad uit dat hij een beelddenker is. We zijn toen bij Marije terecht gekomen. Via zoom kreeg Fynn elke week een uur uitleg over alle onderdelen die ze op school krijgen. Wij kregen na elke les een leuk verslag. Wij moesten zelf elke dag een kwartier huiswerk maken met Fynn, om er zo voor te zorgen dat de stof hem eigen werd. Na de zomervakantie zijn we nog doorgegaan met de lessen. De lessen die Marije geeft zijn ontzettend leuk en Fynn kreeg weer plezier in leren.  Dit alles heeft erin geresulteerd dat Fynn 2 punten omhoog is gegaan met zijn school advies. Marije zorgt ervoor dat je kind niet alleen de stof beter begrijpt maar ook je kind meer zelfvertrouwen krijgt. Ze neemt je kind heel serieus en staat open voor op-en aanmerkingen, waar ze ook meteen mee aan de slag gaat. Ze luistert heel goed naar je kind en brengt alles op een luchtige, maar serieuze manier.

Ik zou iedereen, die een kind heeft waar niet uitkomt wat er in zit,  een Marije gunnen! Want Beelddenkers zijn fantastisch!!

Heel erg bedankt Marije!

Regina Kooij

(Over de training SLiM naar de brugklas – nu de training ‘Makkelijker leren met de planagenda’)

Wij zijn heel erg blij met de hulp van Marije. Onze dochter volgde de online sessies met plezier en vond het contact met Marije erg prettig. Een mooie basis voor de stap naar de middelbare school.

Tamara Meiresonne-Steinmann (via google review)

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Hi Marije, we hebben een blije jongeman hier. Mooi rapport.
CITO werkwoordspelling van 4 naar 3, rekenen ongeveer gelijk (was 2 nu 3, maar net een antwoord teveel fout zie ik). Begrijpend lezen erg goed, weer 2 (was 4), spelling 1 (was 3). Dus vooral vooruitgang.
Advies weer Havo, kind blij, dat was z’n doel.

Mede mogelijk gemaakt door Marije😉

Patricia