Fijn gesprek gehad als leerkracht met Marije. Ze is duidelijk en legt uit wat ze in haar momenten met de kinderen doet. Ze komt over als een toegankelijk, professioneel iemand.
Ik merk aan hem dat zijn zelfvertrouwen in ieder geval al met een grote stap vooruit gegaan is!
Onze zoon heeft de cursus beelddenken gevolgd bij Marije, het was leerzaam en fijn om uit een praktisch werkboek te werken en ook heeft ze een website met duidelijke uitleg, ook voor ouders, zeer fijn. Marije heeft ook een sessie met mijn zoon zijn juffen gehad wat zeer fijn en gewaardeerd werd!
Na iedere sessie een duidelijk en uitgebreid verslag, ook erg fijn als je vragen hebt is Marije zeer snel met antwoorden binnen het uur hadden we vaak al antwoord. Ook telefonisch kun je haar bereiken en staat altijd klaar om je te helpen.
As je kind een beelddenker is, is deze cursus zeker een aanrader!
Febr. 2021
Veel van mijn cliënten zijn beelddenkers. Naast het coachen op executieve vaardigheden en het inzetten op acceptatie en commitment, wilde ik ze ook heel graag kunnen helpen bij het anders aanleren van cognitieve vaardigheden. Cognitieve vaardigheden die voor beelddenkers echt een andere aanpak vereisen dan die meestal op school wordt gebruikt.
Ik heb er bewust voor gekozen om bij Tureluurs Educatie een training te volgen. De kennis over en eisen van het huidige onderwijssysteem, het volledig uitgewerkte en direct inzetbare concept en het eigen tempo waarop je de training kunt doorlopen gaven bij mij de doorslag.
Ben inmiddels halfweg de training. Later deze week staat het coachingsgesprek gepland. Ik heb nog enkele vragen waarna ik graag al aan de slag wil gaan met mijn cliënten om het geleerde in de praktijk toe te gaan passen. Ik kan haast niet wachten!
Heel erg bedankt Marije!
Wij zijn heel erg blij met de hulp van Marije. Onze dochter volgde de online sessies met plezier en vond het contact met Marije erg prettig. Een mooie basis voor de stap naar de middelbare school.
(over de training SLiM naar de brugklas – Marije)
Hi Marije, we hebben een blije jongeman hier. Mooi rapport.
CITO werkwoordspelling van 4 naar 3, rekenen ongeveer gelijk (was 2 nu 3, maar net een antwoord teveel fout zie ik). Begrijpend lezen erg goed, weer 2 (was 4), spelling 1 (was 3). Dus vooral vooruitgang.
Advies weer Havo, kind blij, dat was z’n doel.
Mede mogelijk gemaakt door Marije😉
Het is zo leuk om hem zo’n plezier te zien hebben in nieuwe dingen leren. Dat is een tijd geleden.
Fynn zelf is ook heel enthousiast. We zijn er echt enorm blij mee.
Onze zoon van 9, eind groep 5, heeft met heel veel plezier de online sessies met Marije gevolgd. En het was bijzonder en inspirerend om te zien dat er ineens een wereld voor hem openging. Veel dingen, die hij eerst moeilijk vond en waar hij het liefst met een boog omheen liep, werden ineens veel duidelijker voor hem. Klokkijken, analoog en digitaal, leek wel abracadabra voor hem, maar door de sessies met Marije is hij de logica gaan zien.
Ook de tafels hebben we voorheen eindeloos geoefend, maar het leek alsof de tafels nooit in zijn lange termijn geheugen kwamen. Steeds na een toets zakten ze weer weg. Marije leerde hem nieuwe manieren van oefenen, vooral ook veel bewegen erbij en dat hielp.
En misschien nog wel het fijnste voor hem, hij leerde in de sessies wat een beelddenker eigenlijk is en kreeg daardoor meer zelfvertrouwen op school. Marije besteedt in haar sessies veel aandacht aan de talenten van kinderen en aan het uitleggen van hoe leren eigenlijk werkt.
Wat doe je….Corona, thuisonderwijs en je kind loopt vast. Strategieën voor lezen en rekenen, hij kan er niets mee. Ze zeggen hem echt niets. Met grote frustraties als gevolg. Groep 7, belangrijk jaar dus we hebben het gevoel echt iets te moeten. Toen we al googlend Marijes website tegenkwamen was het een ‘feest’ der herkenning. Beelddenker. De omschrijving herkenden we volledig. Marije gaf in ons oriënterende telefoongesprek aan dat ze best met onze zoon kon starten, maar dan online. Ja dat was wel spannend. Gaat dat werken? Gaat onze zoon dat willen? Eerst maar een kennismaking. En de test afnemen. En echt vanaf minuut 1 wist ik dat het zou werken. Want er is toch echt contact. Marije is soms zelf te zien, soms toont ze haar beeldscherm en als onze zoon moet bewegen om een oefening te doen, draait hij z’n IPad met het grootse gemak, pakt een bal en doet mee. En hij is zo gewend om digitaal te werken op school dat het voor hem een ‘soort van gewoon is’ om het online te doen. En bijkomend voordeel, je bent met een uurtje thuis klaar, geen reis- en wachttijden. Dus mocht je met Marije aan de slag willen, laat het feit dat het online is je er vooral niet van weerhouden.
Hele fijne individuele training. Ik was op zoek naar concrete voorbeelden en oefeningen naast de theorie. Marije heeft dit heel duidelijk allemaal in haar training verwerkt. Ik kan er nu in de praktijk mee aan de slag. Ga zo door!
Met de hulp van Marije heeft onze dochter, beelddenker in groep 5, enorme stappen gemaakt. Ineens viel het kwartje: keersommen maken ging veel sneller, en deelsommen waren ineens “appeltje eitje mam”.
‘Simpelweg’ door haar hoofd op te ruimen, muren in haar hoofd te laten ‘beschrijven’ en de combinatie van bewegen en leren eigen te maken kan zij het beelddenken in haar kracht gebruiken (en woorden eenvoudig achterstevoren spellen ;)).
Van een 4,5 in een half jaar tijd naar een 7 en een 8 voor spelling en rekenen, top!
Marije laat inzien hoe anders haar hersenen werken, en wat de valkuilen van de traditionele uitleg in de klas zijn, bij bv begrijpend lezen. Ook wij kunnen haar nu beter begeleiden.
Komend jaar in groep 6 gaan wij samen weer kijken hoe we haar kunnen helpen lesstof op de voor haar werkende wijze tot zich te nemen.
Marije komt uit het onderwijs, zij is jarenlang leerkracht geweest, wat ik een pre vind. Ze heeft namelijk weinig woorden om te weten waar behoefte aan is, welke interventies er nodig zijn. Marije snapt dat het soms een zoektocht is naar welke hulp er geboden moet worden om het gewenste resultaat bij het kind te zien, hierin is zij creatief en geduldig, niet bang om tussentijds aanpassingen te doen als dat nodig mocht zijn. Zij denkt mee met de intern begeleider in belang van het kind en of de leerkracht/ school. Een mooi talent!
Marije heeft veel kennis over beelddenken, werkgeheugen, executieve functies of mindset/talenten.
Ik hecht veel waarde aan goede en transparante samenwerking en ik merk dat Marije daar heel sterk in is. Marije geeft informatie over het behandeltraject, aan de ouders en of de leerkracht/ intern begeleider dmv een verslag, deelt linkjes waar meer informatie te halen is, is actief op facebook, kortom zeer betrokken wat ik heel belangrijk vind.
Marije is gedreven in wat zij doet. Ik kan Marije als hulpverlener zeker aanbevelen!