Bewegend leren is één van de belangrijkste speerpunten
om beelddenkers beter te laten leren.

 

Download de beweegbingo of maak direct een kennismakingsafspraak

Referenties

(Over de Training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ – januari 2024)

Onze dochter liep op school in groep 5 vast op het automatiseren, spelling en begrijpend lezen. Hierdoor had ze weinig zelfvertrouwen en liet ze kenmerken van faalangst zien op school. Haar kwaliteiten zijn dat ze dingen goed kan onthouden. Ze is visueel sterk. Zo onthoudt ze bijvoorbeeld welke kleding iemand draagt, gebeurtenissen of de plekken waar we ooit geweest zijn. Tijdens een gesprek met de leerkracht viel de term, beelddenken. Zo zijn we bij Marije terecht gekomen en heeft onze dochter het traject “Beelddenkers zijn fantastisch” gevolgd. De intake heeft bij Marije plaats gevonden en de andere sessies online. Dit vanwege de grote afstand. De online sessies samen met Marije verliepen erg prettig. Marije voelt goed aan wat ze nodig heeft en stemt hier goed op af. Een sessie start altijd met een gezellig praatje en daarna wordt er middels allerlei werkvormen geoefend. Bewegen tussendoor met een leuke activiteit vindt Marije ook belangrijk. Onze dochter vond de sessies erg leuk!
Thuis hebben we de huiswerkopdrachten gedaan. Elke dag 10 tot 15 minuten oefenen met leuke activiteiten.

Onze dochter heeft meer zelfvertrouwen gekregen doordat ze nu weet hoe zij het beste leert. Marije heeft haar allerlei strategieën aangeleerd die voor haar helpend zijn. Ze is op alle gebieden vooruitgegaan! We zijn Marije enorm dankbaar en weten haar in de toekomst zeker weer te vinden als onze dochter naar de bovenbouw gaat.

Ik zou Marije en de beelddenktraining zeker aanbevelen bij andere ouders en kinderen!

Imke van Oirschot

(Over de Training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ – januari 2024)

Al een aantal jaar merkte we dat het leren niet zo makkelijk ging bij onze dochter. Tegelijkertijd merkte we ook dat ze wel intelligent was maar op de 1 of andere manier liet ze dat op school niet zien. We konden er de vinger niet op leggen. Met name met rekenen hebben we uren gespendeerd om sommen uit te leggen. Maar niets leek het inzicht te geven. Een tijd geleden werden we door iemand op beelddenkers geattendeerd. We zijn ons erin gaan verdiepen en zagen best wel wat overeenkomsten. Uiteindelijk hebben we er begin dit schooljaar voor gekozen om de hulp van Marije in te roepen. Middels online lessen werd de lesstof met onze dochter doorgenomen. En daarna mocht ze thuis gaan oefenen samen met ons. Onze dochter vindt de lessen superleuk en leerzaam. Ze is echt blij dat ze de lessen heeft gevolgd. Je zag haar groeien en de kwartjes zag je vallen.
Rekenen gaat ineens een stuk beter en sneller, klokkijken gaat goed, lezen gaat een stuk beter. Ze is echt gegroeid en ze is er zelf heel blij mee.

We zouden Marije aan iedere ouder en kind willen aanbevelen die beelddenker is. De online lessen zijn heel erg fijn. Vanuit je eigen vertrouwde omgeving kun je inloggen en de lessen volgen. Ook de online leeromgeving en alle tips en huiswerkopdrachten zijn makkelijk te vinden en toe te passen. Wat ook fijn is, is de ouderomgeving waarin je zelf alle lesstof na kunt kijken. Het is goed geregeld!

Heidi moeder van Fem

(Over de challenge week ‘Waarom jij écht meer zou moeten weten over beelddenken!’ – mei 2023)

Tijdens de challenge sprak jij me erg aan, hoe je de stof overbracht, mij elke dag aan het werk zette om meteen aan de slag te gaan en zelf te ervaren hoe het werkt en jouw enthousiasme ☺️. Zoals ik je al vertelde tijdens de live meetings, heb ik nog geen eigen bedrijf, maar ben ik bieb- en leesmoeder op de basisschool en ben ik bezig met de opleiding dyslexie coach. Daar mis ik de verdieping in beelddenken en vooral: hoe ik beelddenkers kan helpen. Dus de kant en klare lessen om met kinderen aan de slag te kunnen gaan, trokken mij over de streep 😊.

(Marije: Else-Suzanne is nu ingestapt in het online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’)

Else-Suzanne

(Over een training op maat – maart 2023)

Voor mijn opleiding zocht ik een vorm van leren hoe te leren als je een beelddenker ben. Extra hulpvraag was hoe redekundig-en taalkundig ontleden met plaatjes/kleur. Na zoeken op internet kwam ik steeds op Tureluurs terecht en heb ik gebeld. Omdat Marije vooral met kinderen bezig is wilde ik weten of ze ook voor volwassenen wat kon betekenen.

Marije heeft me de basisprincipes van beelddenkende mensen omschreven. En we zijn hard aan de slag gegaan met hoe taal om te zetten in kleur. Ook heeft ze me geholpen hoe ik een eventueel verslag voor de opleiding kan opbouwen. Het uitleggen van hoe een mindmap te maken.
Voor mij was het voor een eye-opener dat hoe ik denk prima is, maar dat ik niet naar de losse plaatjes moet kijken, maar naar het geheel en deze het liefst laten omzetten in 1 a4. Vaak zie ik het geheel wel maar mis ik wat onderdelen en geeft dit vaak de verwarring in mijn hoofd.

Niet alleen ben je duidelijk en goed in je vak. Je geeft ook de rust en vertrouwen en de tijd om de beelden in woorden om te zetten. Dit mis ik vaak in mijn dagelijkse communicatie. Dat een beelddenker 32 beelden heeft waarvan een hoofddenker 2,5 woord heeft in 1 seconde verklaart waarom ik af en toe rakel of stotter omdat ik niet uit mijn woorden kom.
Dus niet alleen voor de kinderen maar ook voor volwassenen die met kinderen werken die beelddenkers zijn ben je een aanwinst om hier aandacht aan te geven.

Lucero Waqué

(Over de online training ‘Je brein als computer’ als trainers- maart 2023)

We gebruiken het al vaak individueel, maar nu voor het eerst klassikaal. Het is heel duidelijk en de afwisseling van filmpjes/spel/werkboek is fijn. Wij zijn heel positief en leerkrachten en kinderen ook. 👍🏻

Juf&Co

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ – februari 2023)

Dank je wel voor al jouw hulp, F. heeft het heel fijn gevonden! Het heeft haar ook goed gedaan qua zelfvertrouwen om te merken dat het dus echt een andere manier van denken en werken is waar zij mee moet dealen. A.s. donderdag hebben we een gesprek met school, dan nemen we ook nog wat aandachtspunten mee die boven zijn gekomen (zoals die kaart die ze in mag zetten als haar hoofd te vol zit).
Veel plezier en succes met het begeleiden van andere kinderen, je doet mooi werk! En wie weet tot ziens in de bovenbouw 😉

Erica

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ –  mei 2022)

Ik wilde je graag laten weten hoe het met Yasin gaat en wil je nogmaals bedanken voor je begeleiding en hulp.

Yasin ontwikkelt zich enorm en het gaat goed op school. Met taal en spelling gaat het steeds beter en ook met rekenen gaat het goed. Hij was de beste in de klas met de tafels en had als eerste zijn tafeldiploma gekregen! Hij heeft vertrouwen in zichzelf en benadrukt zelf elke keer: mam, dat heb ik opgeslagen in mijn hoofd. Dat kan ik heel goed! Het blauwe steentje wat hij bij de start van jouw traject heeft gekregen, bewaart hij nog steeds goed op zijn kamer. Ook op de Cito heeft hij op bijna alle onderdelen een niveau hoger gescoord dan voorheen. Rapporten en cito’s zijn niet alles, maar we hoorden vandaag dat hij avi E4 heeft gehaald en dat is voor hem twee niveaus omhoog. Een enorme prestatie.

Jouw begeleiding en methoden hebben zowel in het vertrouwen in zichzelf, maar ook in prestaties enorm geholpen. Nogmaals dank hiervoor!

Daisy (mama van Yasin)

(Over de training ‘Je brein als computer’ – april 2022)

Ik heb van mijn ervaring met Marije Turel veel geleerd.

Ik ben beter in spelling geworden, heb geleerd goed te kunnen oefenen voor een toets, kan veel beter tegen mijn verlies.
En dat in 8 uur tijd.

Ze geeft altijd leuk les en heeft door als je weer naar een ander onderdeel wil.
Kortom, het is geweldig.

Joep (groep 8)

(Over de training ‘Je brein als computer’ – april 2022)

Onze zoon (groep 8) heeft de (online) training “Je brein als computer” gevolgd bij Marije Turel. Hij deed actief mee aan de lessen en vond ze interessant en leerzaam. Hij heeft geleerd hoe zijn brein werkt, waar hij invloed op kan hebben en hoe. Hij lijkt al beter met frustratie om te kunnen gaan en bijvoorbeeld verlies van een spelletje. Het werken met de planagenda zal zich nog moeten bewijzen in de brugklas. Daarvoor kreeg hij in groep 8 te weinig huiswerk. Hoewel hij de executieve vaardigheden nu nog niet echt veel nodig heeft, zal hij in de brugklas veel hebben aan de door Marije verkregen inzichten. Heel fijn dat hij en wij ook nog langer toegang hebben tot de online omgeving, zodat we op bepaalde momenten terug kunnen grijpen naar filmpjes, tips en oefeningen.

Merel

(Over de training ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ – april 2022)

Onze dochter (groep 6), hb en (vermoedelijk) beelddenker, had onverklaarbaar veel moeite met eenvoudig rekenen (getal inzicht, automatiseren, redactiesommen).
Zij heeft met veel plezier de (online) training “Beelddenkers zijn fantastisch” gevolgd bij Marije Turel en dit heeft haar (en ons!) veel meer overzicht gegeven en de juiste inzichten en strategieën om gemakkelijker rekenvragen aan te pakken. Marije heeft ook de leerkracht op school uitgelegd hoe onze dochter het beste informatie verwerkt. Wij merkten meteen dat er kwartjes vielen bij onze dochter. Heel fijn is ook dat wij een jaar lang toegang hebben tot de online omgeving en dus nog lange tijd terug kunnen kijken en oefeningen kunnen opzoeken om onze dochter zelf te begeleiden. Kortom, wij zijn heel tevreden met deze korte maar krachtige interventie van Marije. Zij is voor kinderen een hele prettige en warme persoon om mee samen te werken.

Merel

(Over het online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ – januari 2022)

We waren op zoek naar een goede cursus beelddenken die we online samen konden doen en bij Tureluurs educatie was dat het geval. Je kan de online cursus volgen op het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Heel prettig is de duidelijke uitleg m.b.v. filmpjes die je steeds terug kan kijken. Ook bestaat de cursus uit een duidelijke intake sessie waardoor je erachter kan komen of het kind een beelddenker is of niet en of de cursus bij hem/haar past. Verschillende testen zoals plaatjestest, ogentest, signaleringslijsten etc. bevestigen al snel jouw vermoeden. In de handleiding vind je ook veel tips en ideeën wat je tijdens
je lessen allemaal kan doen. Zo heeft Marije een eigen pinterest en yurls pagina met heel veel les ideeën.

Ook zijn we heel blij met de training: “ je brein als computer” die spelenderwijs de executieve functies traint. Echt een aanrader!

Annika Boere – Juf & Co

(Over de planagenda)

Ik vind het een fijne en overzichtelijke agenda.
Ik vind het er lekker rustig uit zien.
In vind het fijn dat ik herinnerd word aan het plannen.
Ik vind het soms wel lastig dat de datum er nog niet in staat en ik dit er zelf in moet schrijven en plakken. Maar ik blijf deze agenda zeker gebruiken.

Leerling 3 Mavo