November 2024
Soms woon je te ver weg, maar wil je toch met je kind een training bij mij volgen. Dat kan, ik werk ook nog steeds online met kinderen.
Maar…, zo hoor ik je denken… werkt dat wel? En hóe werkt dat dan?
Eigenlijk werkt online hetzelfde als wanneer ik je kind hier in de praktijk zie. Ik zie je kind, op de afgesproken tijd, op mijn scherm en je kind ziet mij. Ik kan dan net zo goed zien hoe hij/zij zich voelt en of je kind het snapt wat ik uitleg, als wanneer ik je kind in mijn praktijkruimte zou zien. Ik kan nog steeds bewegen met je kind en we kunnen samen gewoon opdrachten maken in het werkboek of op mijn computer!
ZOOM
Ik gebruik ZOOM om elkaar te kunnen zien en horen. Als ze iets in hun werkboek moeten maken, kunnen ze het laten zien of ik laat ze de camera naar beneden zetten zodat ik direct mee kan kijken.
Wanneer we afspreken voor een kennismakingsgesprek stuur ik een ZOOM-link. Deze link kunnen we dan steeds opnieuw gebruiken als je kind de training gaat volgen bij mij. Je kind kan makkelijk zelf inloggen als je deze link op een handige plek opslaat.
En wat ook heel handig is, is dat ik in ZOOM mijn scherm kan delen. Zo kan ik ze dingen laten zien of kunnen ze zelfs op mijn scherm de muis bewegen als ik de muis ‘weggeef’. Heel handig.
Het is het handigst om in te loggen via een computer of laptop. Via een Ipad of tablet werkt het niet altijd fijn.
Programma
Ik werk met het programma ‘Prowise’, bij dit programma kan ik alles maken wat ik wil. Ik kan een blad maken waarop ik kan typen of tekenen, ik kan spelletjes maken door een dobbelsteen te plaatsen en fiches te maken. En doordat ik via ZOOM de muis kan ‘weggeven’ kunnen de leerlingen de spelletjes echt zelf doen door te klikken, schuiven, tekenen of typen.
Bewegen kan ook online met kinderen
Bewegen vind ik altijd heel belangrijk. En dat kan ook gewoon als je kind thuis achter de laptop zit en ik hier in mijn praktijk. Ik vraag dan of ze de stoel willen aanschuiven en willen gaan staan. Ik doe het voor en dan kunnen ze springen, squats maken of de kruisbeweging doen. I.p.v. overgooien mogen ze een kussentje van de bank pakken en deze in de lucht gooien, bij het vangen moeten ze dan antwoord geven op mijn vraag of som. Soms vraag ik of ze voor de volgende keer een bal willen klaarleggen, dan kan je kind stuiteren met een opdracht.
Reviews klanten over online
Ik kan het je wel vertellen, maar wellicht is het fijn om te lezen hoe andere ouders (en hun kinderen) de online sessies hebben ervaren.
Wat doe je….Corona, thuisonderwijs en je kind loopt vast. Strategieën voor lezen en rekenen, hij kan er niets mee. Ze zeggen hem echt niets. Met grote frustraties als gevolg. Groep 7, belangrijk jaar dus we hebben het gevoel echt iets te moeten. Toen we al googlend Marijes website tegenkwamen was het een ‘feest’ der herkenning. Beelddenker. De omschrijving herkenden we volledig. Marije gaf in ons oriënterende telefoongesprek aan dat ze best met onze zoon kon starten, maar dan online. Ja dat was wel spannend. Gaat dat werken? Gaat onze zoon dat willen? Eerst maar een kennismaking. En de test afnemen. En echt vanaf minuut 1 wist ik dat het zou werken. Want er is toch echt contact. Marije is soms zelf te zien, soms toont ze haar beeldscherm en als onze zoon moet bewegen om een oefening te doen, draait hij z’n IPad met het grootse gemak, pakt een bal en doet mee. En hij is zo gewend om digitaal te werken op school dat het voor hem een ‘soort van gewoon is’ om het online te doen. En bijkomend voordeel, je bent met een uurtje thuis klaar, geen reis- en wachttijden. Dus mocht je met Marije aan de slag willen, laat het feit dat het online is je er vooral niet van weerhouden.
De kinderen van de ouders hieronder hebben ook allemaal de training online gevolgd.
Onze dochter liep op school in groep 5 vast op het automatiseren, spelling en begrijpend lezen. Hierdoor had ze weinig zelfvertrouwen en liet ze kenmerken van faalangst zien op school. Haar kwaliteiten zijn dat ze dingen goed kan onthouden. Ze is visueel sterk. Zo onthoudt ze bijvoorbeeld welke kleding iemand draagt, gebeurtenissen of de plekken waar we ooit geweest zijn. Tijdens een gesprek met de leerkracht viel de term, beelddenken. Zo zijn we bij Marije terecht gekomen en heeft onze dochter het traject “Beelddenkers zijn fantastisch” gevolgd. De intake heeft bij Marije plaats gevonden en de andere sessies online. Dit vanwege de grote afstand. De online sessies samen met Marije verliepen erg prettig. Marije voelt goed aan wat ze nodig heeft en stemt hier goed op af. Een sessie start altijd met een gezellig praatje en daarna wordt er middels allerlei werkvormen geoefend. Bewegen tussendoor met een leuke activiteit vindt Marije ook belangrijk. Onze dochter vond de sessies erg leuk!
Thuis hebben we de huiswerkopdrachten gedaan. Elke dag 10 tot 15 minuten oefenen met leuke activiteiten.Onze dochter heeft meer zelfvertrouwen gekregen doordat ze nu weet hoe zij het beste leert. Marije heeft haar allerlei strategieën aangeleerd die voor haar helpend zijn. Ze is op alle gebieden vooruitgegaan! We zijn Marije enorm dankbaar en weten haar in de toekomst zeker weer te vinden als onze dochter naar de bovenbouw gaat.
Ik zou Marije en de beelddenktraining zeker aanbevelen bij andere ouders en kinderen!
Al een aantal jaar merkte we dat het leren niet zo makkelijk ging bij onze dochter. Tegelijkertijd merkte we ook dat ze wel intelligent was maar op de 1 of andere manier liet ze dat op school niet zien. We konden er de vinger niet op leggen. Met name met rekenen hebben we uren gespendeerd om sommen uit te leggen. Maar niets leek het inzicht te geven. Een tijd geleden werden we door iemand op beelddenkers geattendeerd. We zijn ons erin gaan verdiepen en zagen best wel wat overeenkomsten. Uiteindelijk hebben we er begin dit schooljaar voor gekozen om de hulp van Marije in te roepen. Middels online lessen werd de lesstof met onze dochter doorgenomen. En daarna mocht ze thuis gaan oefenen samen met ons. Onze dochter vindt de lessen superleuk en leerzaam. Ze is echt blij dat ze de lessen heeft gevolgd. Je zag haar groeien en de kwartjes zag je vallen.
Rekenen gaat ineens een stuk beter en sneller, klokkijken gaat goed, lezen gaat een stuk beter. Ze is echt gegroeid en ze is er zelf heel blij mee.We zouden Marije aan iedere ouder en kind willen aanbevelen die beelddenker is. De online lessen zijn heel erg fijn. Vanuit je eigen vertrouwde omgeving kun je inloggen en de lessen volgen. Ook de online leeromgeving en alle tips en huiswerkopdrachten zijn makkelijk te vinden en toe te passen. Wat ook fijn is, is de ouderomgeving waarin je zelf alle lesstof na kunt kijken. Het is goed geregeld!
Wil jij weten wat ik kan betekenen voor jou en je kind? We kunnen altijd een kennismakingsgesprek inplannen. Deze is kosteloos en vrijblijvend en tijdens dit gesprek ga ik onderzoeken of je kind een beelddenker is of niet.
Wil je eerst meer weten over trainingen voor je kind? Kijk dan eens bij het aanbod – voor je kind.