Geef beelddenkers meer zelfvertrouwen door ze te leren hoe zij het beste kunnen leren en leer dat tijdens de challenge week!
Begeleid jij kinderen 1-op-1 in je praktijk of school? En merk je dat…
- ze moeite hebben met het automatiseren van de sommen en tafels
- het lezen maar niet lukt
- ze spelling niet onder de knie krijgen, ondanks het vele oefenen met de spellingregels
- deze leerling óf heel dromerig óf juist heel bewegelijk is
- je leerling weinig zelfvertrouwen heeft of zelfs faalangstig is
En weet je nog weinig tot niets over beelddenken? Dan raad ik je aan om deze gratis Challenge week te volgen, want misschien is deze leerling wel een beelddenker!
–> Je kunt de GRATIS Challenge week volgen in de eerste week van april of oktober.
STOP met dat stampen van hetzelfde! Het werkt niet bij beelddenkers!
In de Challenge week kom jij te weten waarom en hoe het wel werkt bij beelddenkers.
Maandag t/m vrijdag ontvang je een mail met een nieuwe videoles met opdracht en 2x hebben we een live meeting via ZOOM waar jij je vragen kunt stellen. De video’s zijn geheel vernieuwd, opgenomen in 2024.
Wat leer je in deze Challenge week?
- Waarom is het belangrijk om meer te weten over beelddenken?
- Wat is beelddenken precies?
- Hoe herken je een beelddenker?
- Wat kun je doen om een beelddenker te helpen in je praktijk of school?
Mijn doel is om samen met jouw hulp, heel veel beelddenkers weer plezier te geven in het leren van nieuwe dingen. En door jou meer inzicht te geven over beelddenken, wat het is om een beelddenker te zijn en welke eerste stap je kunt zetten om deze kinderen te helpen, worden er weer een aantal beelddenkers meer gezien en geholpen!
Dit zijn een aantal reacties van de deelnemers:
Else-Suzanne, Linda en Erna zijn o.a. ingestapt in het online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ n.a.v. de challenge week.
Ik vond het een heel inspirerende challenge waarmee ik veel kinderen een duwtje in de rug kan geven bij het leren. Bedankt voor alle informatie
Linda (challenge week april 2024)
Je enthousiasme is aanstekelijk. Ik liep er steeds tegenaan dat beelddenken niet erkend wordt en dus ook in het onderwijs een ondergeschoven kindje is. Nu denk ik, ‘nou en…, al kan ik maar één kind meer zelf vertrouwen geven en vooruit helpen in het leren, dan doe ik dat!’
Ik ga mij er nog meer voor inzetten!
Erna (challenge week april 2024)
Tijdens de challenge sprak jij me erg aan, hoe je de stof overbracht, mij elke dag aan het werk zette om meteen aan de slag te gaan en zelf te ervaren hoe het werkt en jouw enthousiasme ☺️. Zoals ik je al vertelde tijdens de live meetings, heb ik nog geen eigen bedrijf, maar ben ik bieb- en leesmoeder op de basisschool en ben ik bezig met de opleiding dyslexie coach. Daar mis ik de verdieping in beelddenken en vooral: hoe ik beelddenkers kan helpen. Dus de kant en klare lessen om met kinderen aan de slag te kunnen gaan, trokken mij over de streep 😊.
Else-Suzanne (challenge week okt 2023)
Net een super interessante Webinar gevolgd van Marije, met heel veel tips en informatie.Marije wat ben jij bevlogen. Je maakt mensen en leerkrachten echt bewust van de talenten en moeilijkheden van beelddenkers. Dank je wel voor de heldere uitleg en fijne tips.
Ik heb net de webinar challenge over beelddenken bij Marije gevolgd en je kunt merken dat zij zelf een beelddenker is en hier veel verstand van heeft.Ze heeft een prachtige training ontwikkeld, waar ik ook heel nieuwsgierig naar ben! Want ondanks het feit dat ik zelf ook veel met beelddenkers werk, blijven er altijd nieuwe inzichten, leuke speelse oefeningen etc. die je inspireren.Ik denk dat heel veel professionals, maar ook ouders die hun kind zelf willen helpen, baat hebben bij deze training en het uitgebreide online materiaal dat voorhanden is.Heel veel succes toegewenst, Marije!
Na deze Challenge week…
- Kun jij direct de volgende dag aan de slag met het onderzoeken of je leerling een beelddenker is;
- Kun je spelling gaan aanbieden aan deze kinderen;
- én je heb heel veel tips over o.a. bewegend leren.
Ben jij erbij in de eerste week van april of oktober?
Wanneer beelddenkers weten hoe zij leren, krijgen ze weer meer zelfvertrouwen en zijn ze meer gemotiveerd om te leren!
Dit zijn enkele reacties van ouders, waarvan hun kinderen een training beelddenken hebben gevolgd:
Het is zo leuk om hem zo’n plezier te zien hebben in nieuwe dingen leren. Dat is een tijd geleden.
Regina Kooij
Het was bijzonder en inspirerend om te zien dat er ineens een wereld voor hem openging. Veel dingen, die hij eerst moeilijk vond en waar hij het liefst met een boog omheen liep, werden ineens veel duidelijker voor hem. Klokkijken, analoog en digitaal, leek wel abracadabra voor hem, maar door de sessies met Marije is hij de logica gaan zien.
[…] En misschien nog wel het fijnste voor hem, hij leerde in de sessies wat een beelddenker eigenlijk is en kreeg daardoor meer zelfvertrouwen op school.
Annemiek
Er zijn meer beelddenkers dan je in eerste instantie zou vermoeden. En daarom heb ik jouw hulp nodig!
Je eerste stap is meedoen aan deze Challenge week!
Voorstellen
Hoi, ik ben Marije Turel. Ik ben getrouwd met Don en samen hebben we 2 dochters (geboren in 2008 en in 2011).
Ik heb 12 jaar met heel veel plezier op verschillende scholen voor de klas gestaan voor verschillende (combinatie)groepen en hoogbegaafd onderwijs. Mijn hart ging echter steeds meer uit naar die kinderen die moeite hebben met leren. Daar wil ik hen bij helpen, zodat ze lekkerder in hun vel zitten. Ik wil deze kinderen inzicht geven in wat ze moeilijk vinden en hen leren hiermee om te gaan.
Toen ik mijn eigen praktijk begon stuitte ik op beelddenken en ik ontdekte dat er meer bij kwam kijken dan alleen maar ‘denken in plaatjes’. Ik merkte dat er nog veel onbekend is over beelddenken. Er kan zoveel makkelijker en sneller betere resultaten geboekt worden, als je maar weet hoe beelddenkers leren. En ik hoop daar veel hulp bij te krijgen van andere professionals, want ik kan het niet alleen!
Schrijf je in voor de Challenge week en leer meer over beelddenken!