Bewegend leren is één van de belangrijkste speerpunten
om beelddenkers beter te laten leren.

 

Download de beweegbingo of maak direct een kennismakingsafspraak

Beelddenkers in de klas

Heb je leerlingen in de klas die steeds zo bewegen? Die de instructie vaker moeten horen voor ze het doorhebben? Denk je dat er meer in zit dan eruit komt? Blijven ze maar moeite houden met die tafels? Zijn ze vaak afgeleid door geluiden of door wat er om hen heen gebeurd?

Misschien is je leerling wel een beelddenker! Door de kinderen de lesstof net iets anders aan te bieden kunnen ze vaak al enorme stappen maken in hun leerontwikkeling.


De lesstof

De lesstof op scholen wordt veelal in de “woord- en taalvorm” aangeboden, waardoor Beelddenkers de aangeboden lesstof niet goed begrijpen of onthouden.

Als niet (tijdig) vastgesteld wordt dat uw leerling een beelddenker is, zal je leerling het in zijn of haar schoolperiode moeilijker hebben om de lesstof goed te verwerken in vergelijking met klasgenoten. Bij kinderen met een “gemiddelde” intelligentie ontstaat dan langzaam aan een leerachterstand, die niet of moeilijk is weg te werken met bijles of Remedial Teaching. Soms wordt ten onrechte gedacht aan dyslexie of dyscalculie. Kinderen met een bovengemiddelde intelligentie zijn (op de basisschool) vaak in staat om de problemen met betrekking tot Beelddenken op basis van hun intelligentie te compenseren. Het probleem “Beelddenken” valt hier dus minder snel op, maar in feite is hier sprake van onderpresteren.

Hoe dan?

Wil je meer weten hoe je de beelddenkers in je klas kunt signaleren? Hoe je ze kunt begeleiden, zonder dat je je hele lesplan moet omgooien of heel veel extra tijd kwijt bent? Doe dan nu de training Beelddenken met je collega’s tijdens een van de studiedagen.

Ja, ik wil graag meer informatie


Wat leer je in deze individuele training?

  • Wat is beelddenken?
  • Beelddenkers signaleren
  • Wat kun je in de klas doen om je leerling(en) te helpen?
  • Welke spelletjes kun je inzetten om te oefenen?
  • Welke instructie geef je bij
    • Spelling
    • Technisch lezen
    • Automatiseren t/m 20
    • Tafels
    • Klokkijken
    • Begrijpend lezen
    • Redactiesommen
Datum In overleg
Doelgroep Leerkrachten die meer willen leren over beelddenken (individuele training)
Locatie Bij mij in mijn praktijkruimte in Cothen (provincie Utrecht) of online via ZOOM
Duur  ca. 2,5 uur
Kosten  €225,-
Kom je samen met een collega, dan krijgen jullie beiden 25% korting.

Ja, ik wil graag overleggen over de mogelijkheden