Gratis ebook ‘Oefenbingo voor beelddenkers’.

Oefen het automatiseren! En ontvang elke maand de nieuwsbrief met informatie en tips over beelddenken.

Download het e-book

Online trainers-programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’

Waarom jij écht meer zou moeten weten over beelddenken!

Denk jij dat beelddenkers alleen in beelden denken en dat er verder niets anders is vergeleken met taaldenkers? Nou, dan heb je het mis.

Met deze online training leer jij hoe je beelddenkers, maar ook kinderen met dyslexie en hoogbegaafde leerlingen beter kunt begeleiden in jouw praktijk.

Waar en wanneer jij dat wilt en alle informatie blijft tot je beschikking, zodat je het zo vaak kunt terugkijken als je wilt.

Ja, ik wil een fantastische beelddenk-trainer worden!


De eerste reacties zijn binnen

De informatie is duidelijk en praktisch.

De oefenbladen en spelletjes van de cursus helpen mij goed en de kids vinden het leuk!


Herken je dit?

  • Mijn leerling heeft moeite met automatiseren
  • Mijn leerling heeft moeite om een potlood vast te houden of een slecht handschrift
  • Je verwacht meer van je leerling dan dat de resultaten laten zien
  • Je leerling wiebelt veel
  • Het lezen blijft maar onder het niveau
  • Mijn leerling kan de spellingregels niet toepassen
  • Het klokkijken blijft een probleem
  • Het lukt mijn leerling niet goed te vertellen hoe hij aan het antwoord komt

Het zou zomaar kunnen dat jouw leerling een beelddenker is. Alle hulp die jij biedt, sluit niet altijd aan bij de leerstijl van deze leerling. Je boekt wel vooruitgang, maar wanneer jij weet hoe jij deze leerling nog beter kan helpen, zul je meer resultaat zien!

 

Ja, ik wil mijn leerling nog beter kunnen helpen


Beelddenkers zijn fantastisch!

Behalve dat beelddenkers tegen een aantal dingen aanlopen, is het ook echt fantastisch om een beelddenker te zijn.

  • Beelddenkers hebben veel fantasie = fantastisch!
  • Zo ben je heel gevoelig en kun je mensen goed aanvoelen.
  • Je bent vaak creatief. Dit kan met je handen zijn, dat je mooie kunstwerken kunt tekenen of iets moois kan bouwen, maar je kunt ook creatief zijn in oplossingen bedenken. Je kunt op wel honderd verschillende manieren Rome bereiken!
  • Je bent heel goed in onthouden. Zo weet je nog welke jurk je moeder aanhad een aantal verjaardagen terug of zie je de weg nog precies voor je die je vroeger fietste naar school.
  • Je bent goed in puzzelen en/of woordspelletjes.
  • Je ziet snel overeenkomsten.
  • Als je in een ruimte bent, heb je snel het overzicht.

Het online programma ‘Beelddenkers zijn fantastisch!’ biedt een volledige training om de beelddenker bij jou in je praktijk te kunnen begeleiden.

En hoe fijn is het dat je de training kunt volgen waar en wanneer jij dat wilt! Je kunt de instructielessen terugkijken wanneer dat nodig is en werkbladen printen zoveel als je nodig hebt. Hoe ideaal is dat? Een compleet werkboek kun je ook bestellen, wel zo handig en professioneel. De kosten kun je doorberekenen aan de klant.

De belangrijkste sessies, die je het meest inzet tijdens de begeleiding met leerlingen, vind je in het Basis programma. Je krijgt dan de algemene lessen + de basislessen. Wil je ook bovenbouwleerlingen verder begeleiden, dan kun je kiezen voor het Extra programma met de bovenbouwlessen erbij én met nog meer extra’s. Kijk snel verder.

Algemeen

  • Wat is beelddenken?
  • Vergelijken
  • Signaleren
  • Beelddenker of …?
  • Tips
  • Bewegend leren
  • Hoofd opruimen
  • Hoe ziet een sessie eruit?

Basis

  • Spelling
  • Technisch lezen
  • Automatiseren t/m 20
  • Rekenen tafels
  • Begrijpend lezen
  • Klokkijken
  • Redactiesommen

Bovenbouw

  • Metriek stelsel
  • Breuken
  • Procenten
  • Cijferend rekenen
  • Redactiesommen
  • Werkwoordspelling
  • Begrijpend lezen
  • Zinsontleden
  • Woordbenoemen
  • Topografie
  • Cito toetsen

Ook ben ik bezig met een online ouder/kind pagina. Een pagina waar ouders instructiefilmpjes kunnen inzien en tips krijgen om te oefenen met hun kind.

Ik weet het al, ik wil deze training volgen!

Ik wil liever eerst een kennismakingsgesprek met jou.


Toen ik juf was…

Ik zag veel leerlingen in mijn klas, vroeger toen ik voor de klas stond, die veel moeite hadden met spelling en automatiseren.

Zo had mijn leerling Ivo, die echt goed scoorde bij rekenen en hele goede ideeën had bij projecten, heel erg veel moeite met spelling. Wanneer hij oefende met BLOON (een programma waar je het woord kort ziet en dan moet je het woord typen) maakte hij helemaal geen fouten, maar bij het dictee ging het helemaal fout. Ik snapte er niets van. Zo had Ivo ook moeite om verhalen in de goede volgorde te vertellen of zocht hij vaak naar woorden.

Ook Anouk had moeite met spelling, maar ook met de tafels. Zij had dyslexie en kreeg elke week een uur begeleiding om de spellingsregels te leren, daarnaast moest zij ook élke dag 1 uur thuis oefenen. En wat bleek tijdens de tussenevaluatie, ze was na 5 maanden, maar 1 maand gegroeid in niveau… Wat een werk en frustratie voor Anouk, met zo weinig resultaat.

Maar ook ikzelf had moeite met tafels en sommen t/m 20, zo bleek nadat ik de training over Beelddenken had gedaan. En dan bedoel ik niet vroeger, maar nu nog steeds! Ik reken de makkelijke sommen ook nog uit. Dus ik weet niet wat 7+8 is, maar ik reken (heel snel in mijn hoofd) 7+3+5 uit. En de tafels… wanneer de leerlingen in mijn klas bij mijn bureau de tafels kwamen opzeggen, had ik altijd de tafel op papier voor mijn neus. Ik dacht omdat het dan handiger was om het ‘na te kijken’, maar eigenlijk gingen die leerlingen dan te snel voor mij…Ik moest het voor me zien en had moeite om het alleen te horen.

Met de kennis die ik heb opgedaan afgelopen jaren en mijn ervaringen van vroeger als kind, nu als volwassen beelddenker, moeder van twee beelddenkers en de begeleiding aan beelddenkers in mijn praktijk, wil ik zoveel mogelijk beelddenkers helpen. Dat kan ik niet alleen, dus ik hoop dat ik jou mag leren wat ik weet en dat we samen heel veel kinderen gelukkig gaan maken, omdat ze weten hoe ze beter kunnen leren.

En jij kan dat leren in je eigen tempo, gewoon thuis wanneer jij dat wilt.

Ja, ik ga jou helpen om nog meer beelddenkers te leren leren!


Wat zeggen anderen over de begeleiding die ik geef

Judith, kindercoach bij JuCoach, over de individuele training Basis Beelddenken:

Hele fijne individuele training. Ik was op zoek naar concrete voorbeelden en oefeningen naast de theorie. Marije heeft dit heel duidelijk allemaal in haar training verwerkt. Ik kan er nu in de praktijk mee aan de slag. Ga zo door!

Kim:

Met de hulp van Marije heeft onze dochter, beelddenker in groep 5, enorme stappen gemaakt. Ineens viel het kwartje: keersommen maken ging veel sneller, en deelsommen waren ineens “appeltje eitje mam”.
Van een 4,5 in een half jaar tijd naar een 7 en een 8 voor spelling en rekenen, top!
Marije laat inzien hoe anders haar hersenen werken, en wat de valkuilen van de traditionele uitleg in de klas zijn, bij bv begrijpend lezen. Ook wij kunnen haar nu beter begeleiden.

Annemiek:

Onze zoon van 9, eind groep 5, heeft met heel veel plezier de online sessies met Marije gevolgd. En het was bijzonder en inspirerend om te zien dat er ineens een wereld voor hem openging. Veel dingen, die hij eerst moeilijk vond en waar hij het liefst met een boog omheen liep, werden ineens veel duidelijker voor hem. Klokkijken, analoog en digitaal, leek wel abracadabra voor hem, maar door de sessies met Marije is hij de logica gaan zien.
Ook de tafels hebben we voorheen eindeloos geoefend, maar het leek alsof de tafels nooit in zijn lange termijn geheugen kwamen. Steeds na een toets zakten ze weer weg. Marije leerde hem nieuwe manieren van oefenen, vooral ook veel bewegen erbij en dat hielp.
En misschien nog wel het fijnste voor hem, hij leerde in de sessies wat een beelddenker eigenlijk is en kreeg daardoor meer zelfvertrouwen op school. Marije besteedt in haar sessies veel aandacht aan de talenten van kinderen en aan het uitleggen van hoe leren eigenlijk werkt.

Ik wil graag meer referenties lezen

Online leren over beelddenken?

Om jouw leerling met beelddenken te kunnen begeleiden, heb je veel kennis nodig. Er is veel op internet te vinden, maar waar begin je en hoe zorg je ervoor dat het geen chaos wordt (in je hoofd) en dat je structuur krijgt? Ook zijn er boeken over beelddenken te vinden, maar die geven vooral informatie over beelddenken. Welke instructie jij kan geven aan je leerling staat daar niet in.

Wil jij stap voor stap meegenomen worden in de wereld van het Beelddenken? Waar ik je in 15 basislessen ga leren hoe jij de beelddenkers kan herkennen en hoe jij ze kan helpen in je eigen praktijk met de 7 meest inzetbare sessies? Ik vertel je alles wat je moet weten, in behapbare, overzichtelijke lessen. Én ik geef je praktische handvatten die jij direct de volgende dag kunt uitvoeren.

Introductie lessen

Wil je liever eerst eens kijken wat zo’n les nu inhoud? Dat kan nu voor een kleine prijs!

Ik wil eerst een paar introductie-lessen volgen


Het programma is WEL voor jou als…

  • Je nog niet veel weet over beelddenken
  • Je heel veel wilt weten over beelddenken
  • Jij de leerlingen in je praktijk beter wilt helpen
  • Je aan het oriënteren bent om een eigen praktijk te starten en kennis wilt opdoen
  • Je gemotiveerd bent om zelfstandig aan de slag te gaan
  • Je individueel met kinderen wilt werken in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar
  • Je kinderen 1-op-1 begeleidt, je bent dus coach, rt-er, ib-er, logopedist, orthopedagoog of kindertherapeut.

Ja, ik doe mee!

Het programma is NIET voor jou als…

  • Je niet voor de 100% gemotiveerd bent om er voor te gaan
  • Je voor de klas staat en geen tijd hebt voor 1-op-1 coaching
  • Je geen tijd vrij maakt om hiermee aan de slag te gaan
  • Je niet met kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 wilt werken

Geen knop nodig…
Het is zonde om je geld hieraan uit te geven.


Extra

Kies je voor het EXTRA programma, dan krijg je ook nog:

De bovenbouw instructie-lessen. Zo heb je een compleet inzetbare training om de bovenbouwleerlingen verder te kunnen helpen met o.a. woordbenoemen, werkwoordspelling en cijferend rekenen.

Toegang tot de besloten facebookgroep met alle deelnemers van dat moment. Zo kun je contacten leggen, overleggen, vragen stellen aan mij of aan de andere deelnemers en heb je een stok achter de deur om met de lessen aan de slag te gaan.

Eén werkboeken naar keuze (basis of bovenbouw) met alle werkbladen voor de leerling. Bijbestellen kan altijd. Wel zo professioneel en handig zo’n werkboek. De basis-deelnemers kunnen het basis-werkboek uiteraard ook bestellen.

Er zullen een aantal webinars zijn met onderwerpen die passen bij beelddenken. Deze webinars zullen via ZOOM te volgen zijn en duren ongeveer 30 minuten.

Er zullen een aantal werkoverleg momenten zijn. We komen dan we een aantal keer online bij elkaar, je kunt sparren met andere collega’s, je vragen stellen over leerlingen die je begeleidt of over de lessen uit de training.

Er is ook een pagina voor ouders en kinderen. Deze is nog in ontwikkeling. Ouders krijgen een inlogcode voor de online instructie-lessen met een video van de instructie die jij aan hun kind hebt gegeven en verder staan er links naar oefensites en tips per sessie. Voor de kinderen komen er ook lessen om meer te leren over beelddenken en een huiswerkoverzicht om thuis makkelijk en leuk te kunnen oefenen.


Wat krijg je bij het online programma?

Basis programma Extra programma
v 9 algemene lessen over beelddenken v
v 7 basis instructie- lessen v
x 11 bovenbouw instructie-lessen v
v 30 minuten coachingssessie
via ZOOM waar ik jouw vragen beantwoord
v
x 1 werkboek naar keuze v
x toegang tot de besloten facebookgroep met alle EXTRA deelnemers v
x 2 webinars per jaar
over diverse onderwerpen mbt beelddenken
v
x 4 werkoverlegmomenten per jaar
via ZOOM
v
v 1 jaar toegang tot het programma
(mogelijkheid tot verlenging)
v
x 4 licenties voor de ouder/kind pagina v
x BONUS v
€443,- Totale waarde €1398,-

€295,-

Jouw investering

€495,-


Jouw investering

Ga je alleen voor de BASIS dan betaal je €295,- (ex BTW)
Ga je voor het EXTRA programma dan betaal je €495,- (ex BTW)

Beginnen met het basispakket, maar heb je spijt? Dan kun je het gewoon upgraden naar het EXTRA programma en betaal je het verschil bij!

Verlengen na 1 jaar?
Voor het BASISpakket betaal je €100,-. Je behoudt toegang tot dezelfde lessen voor weer een jaar en krijgt weer een coachingssessie van 30min.
Voor het EXTRApakket betaal je €20,- (ex BTW) per maand. Dit is weer inclusief alles, behalve het werkboek.
Je kunt ook per kwartaal of per jaar betalen, je krijgt dan korting. Betaal je per maand, dan kun je ook per maand opzeggen, betaal je per kwartaal dan kun je elke kwartaal opzeggen en betaal je per jaar, dan kun je per jaar opzeggen.


BONUS

Omdat je ook heel goed spelletjes kunt inzetten bij de sessies, organiseer ik een dagdeel bij mij thuis (zodra dit weer kan) om hiermee aan de slag te gaan! Ik vertel je in het kort over de executieve functies en daarna kun je verschillende spelletjes samen uitproberen. Je gaat gegarandeerd met veel inspiratie naar huis!

Deze bonus is voor de deelnemers van het EXTRApakket.

Ik ga het gewoon doen!


Je bent er nog steeds!

Dat betekent dat je interesse hebt, maar misschien heb je ook nog twijfels, want er waren genoeg mogelijkheden om je al aan te melden.

Heb je nog vragen? Misschien zit jouw vraag hier bij?

  • Ik wil je eerst beter leren kennen, zodat ik weet welke waarde je geeft in je online training.
    • Ja, dat snap ik heel goed. We kunnen een video-call afspraak maken, zodat je je vragen direct aan mij kunt stellen en ik kan je een inkijkje geven in de online omgeving. Of je gaat lekker zelf aan de slag met 4 introductie-lessen voor een klein bedrag. Kijk in de webshop voor meer informatie.
  • Kan ik ook in termijnen betalen?
    • Dat kan niet automatisch voor het eerste jaar. Wil je toch een betalingsregeling treffen, dan kun je contact met mij opnemen, dan kunnen we overleggen.
  • Ik ben leerkracht, maar ik wil wel graag meer weten over beelddenken, kan ik dan aan dit online programma deelnemen?
    • Dat zou ik niet aanraden, je moet je realiseren dat beelddenkers 1-op-1 instructie nodig hebben. Wanneer ze deze instructie hebben gehad, hebben ze ook 1-op-1 inoefening nodig. Als leerkracht heb je meer aan de training voor leerkrachten. Daarin kan ik je beter begeleiden hoe je, zonder je hele lesplan om te gooien, de beelddenkers in jouw klas kunt begeleiden. Kijk hier voor meer informatie. Dit kan ik ook live online verzorgen. Neem contact op voor de mogelijkheden.
    • Voor de RT-er of IB-er bij jou op school zou dit programma bijvoorbeeld wel weer zinvol zijn.
  • Ik ben zelf een taaldenker, kan ik dan wel kinderen begeleiden die beelddenker zijn?
    • Zeker! Je hoeft zelf geen beelddenker te zijn om het te kunnen snappen. Ik vertel je alle kenmerken en signalen van de beelddenkers, dus dat komt vast goed.
  • Ik begeleid (ook) kinderen op de middelbare school die wellicht beelddenker zijn, heb ik dan wat aan dit programma?
    • Als je je alleen richt op middelbare scholieren, dan is dit programma niet voor jou. Het plan is wel om op termijn een training te maken voor middelbare scholieren die beelddenker zijn, maar dan zal niet in 2020 af zijn.

Heb je interesse in het online programma of heb je nog steeds vragen?
Maak dan een afspraak voor een kennismakingsgesprek.
Het kennismakingsgesprek is gratis en vrijblijvend. Je zit nergens aan vast.

Kennismakingsgesprek plannen Nee joh, ik weet het al, ik doe gewoon mee!